Afkick

Rugzakken, een bos tijm, volle wasmanden, zonnecrème leeg en vol, petten, kortom een nest!!

Een weekje hadden we voorzien, want we gingen de eerste keer kamperen mét kroost.
Dat viel héél erg mee. We bleven dus wat plakken en na 12 dagen zijn we terug.
Net nà de storm, maar dat is dus niet aan ons huis te zien.

Niet alleen sleur je heel je inboedel mee naar t Zuiden en komt dat vuil terug.
Neen, ik was ook zo slim om hier alle ramen op kantelstand te laten staan.
En hier in Jodoigne heeft te storm lelijk huis gehouden, 1+1=2
Het is hier geen nest, het is een ware ramp.

De afkick is dus zwaar.

Maar we houden de sfeer erin. We blijven baguetten, kaas en sla met kilo’s eten. En minimum 4uur per dag hangen we op een luie stoel in de zon.
En daarbuiten maken we lijstjes, toe doe lijstjes:

*Kussens en ander huislinnen zelfmaken, want t is gewoon te zot dat ik dat ga kopen.
Zoals hier of deze of daar of deze

*Eindelijk het kleedje uit het hemd, want de kasten moeten dringend opgeruimd.

*Sjakosjen. Ik heb hier namelijk hopen en hopen staaltjes stof van Italiaanse zetels en binnenkort kan ik met een aanhangwagen de zolder van een textielwinkel gaan leegmaken. t Is dus van te moeten. Gelukkig kan ik bij de dees inspiratie gaan halen.

*En natuurlijk begin ik nu EERST met het algemeen rampenplan af te kondigen.

Geef een reactie

