Niks dan miserie

Het ging een rustig weekje worden, mijn Lief zat in Parijs en vervolgens Budapest. Mijn mama in Rome en ik had een auto om heel de week rond te sjokken.

Maar ik voelde me slappekes,  zo de laatste dagen. Geen mirakel natuurlijk als je een bloeddruk van 9 over 5 hebt. Dat zei de dokter. Dus die gaf me ijzertabletten mee.
Aangezien ik in een nogal slaperige toestand verkeer, las ik toch maar de bijsluiter. Orale inname. Maar jongens, wat een joekels van tabletten.
Dat kan ook wat zwaar op de maag liggen, volgens de dokter en de bijsluiter.

Vol goede moed brak ik het ding in 8 stukken en spoelde het door met fruitsap.
En of dat zwaar op uw maag ligt. Na 2 uur afzien in de zetel krijg ik die doos in het oog.

BRUISTABLETTEN

Zo duidelijk ja.

Moeder ziek dus en slap.
Vervolgens word grote M ziek. Hoofdpijn+koorts. Niks in huis om dat op te lossen. Dan maar een vriendin gebeld.
Die heeft ons grote M verzorgd én medicatie toegediend. “Van de kinderarts gekregen, werkt goed”, dat hoorde ik ze vaag zeggen. Ik hoorde vaag “k Heb ze eentje gegeven hé”

Twee uur later lag het kind te braken als een ikweetnietwat.  Las ik die bijsluiter. Vanaf 12 jaar + niet voor gevoelige maag.
Gevolg: 24 uur braken.

Ik had het helemaal gehad.

Tot ons klein scharminkel op drie poten (Tante Hilde: kan u eens informeren wat een amputatie per paar pootjes zou kosten?) beslist had om de kip te gaan dekken. En hij is van het kinky-type, beetje wurg s*** is hij niet vies van. Heb ons oud kiekebeest gisteren 3x van de verstikking gered en al zeker 10 gaatjes in de draad toegestopt.

Ik zeg het u, ik heb het gehad.
Kan er dus aub iemand in mijn plaats een oplossing bedenken voor dat laatste probleem.

Ik dacht aan muilkorven. Niet handig!
Ik dacht aan een haan. Niet goed, heb goede buren met veel nood aan nachtrust.
Ik dacht aan een gans? Valt dat een kleine hond aan, maar niet kleine kindjes? En wie kan er mij een verkopen/leasen /verhuren/schenken?

Andere creatieven oplossingen altijd welkom!
Dank bij voorbaat!

5 Reacties op “Niks dan miserie

  1. nee, ik wil niet ruilen voor rosa!!😉

  2. Veel beterschap daar allemaal. Jongens jongens… het zit je niet mee.

    Het scharminkel op 3 poten… is dat al gecastreerd? Misschien dat dat helpt om zijn driften wat in toom te houden?

    Of de kiekens een soort van punky pinnekesband rond de nek doen?

  3. Oh eikes bakkes, die bruistablet!

Geef een reactie

