Alsteblief? Een Rhododendron?

||Een vroege PS: als u geen gekakel wil over fauna en flora, lees dan even mijn oproep hier onderaan…||

Ik geniet hier eindelijk nog een keer lekker ongegeneerd surfen…
Ondertussen kijk ik ook naar het nieuws, 5x, daar hou ik van. Ik ben gek op de nieuwsketting, behalve de studio 1 ertussen, dat mogen ze afschaffen.

En wat hoor ik. Voor Flip zijn verjaardag wordt er een Rhododendron naar hem genoemd. Wat een gedacht!
Een Rhododendron.
Dan had ik nog eerder dit verwacht:

Allee, t is maar een bedenking. De orchideeën nu, dat worden by the way de sanseveria’s van vandaag.

Maar waar ik eigenlijk op zoek naar was -zo al surfend-..een zomerkleedje.

Ik heb een licht katoenen, super floesjiewoesjie bloemenstofke gekocht. Het wordt ook nog eens 20° volgende week én ik binnen 10 dagen naar Lissabon.

Hebt u een goede tip voor een mooi zomerkleedje dat ik kan maken in een NIET rekbare stof en dat ik ook nog eens in een namiddag kan afmaken. (Heb maatje 34, ben een duim groot, een duim breed en heb GEEN gezellige mama’s boezem-genoeg info?)

Dank bij voorbaat!

10 Reacties op “Alsteblief? Een Rhododendron?

  1. Hallo,
    Ik had deze morgen je oproepje gelezen i.v.m. het zomerkleedje.
    Gisteren had ik een mailtje van Bernina ontvangen met reclame voor hun 3 nieuwe naaimachines en waren er ook gratis te downloaden patronen bij.
    Ik heb geprobeerd U deze mail door te sturen naar uw e-mail adres op g.mail, maar blijkbaar bestaat dit adres niet meer.
    Misschien kan je zelf eens gaan kijken op de Bernina site.
    Groetjes,
    Chris.

  2. Ik heb dit patroon thuis liggen:
    http://www.mccalls.com.au/Vogue/Vogue-Patterns/Very-Easy-Vogue-Dresses/V8379
    Maar heb er zelf nog niet aan durven beginnen, ik neem het op 4 mei mee naar het stiksel, maar je hebt het duidelijk vroeger nodig. Mail maar als je het wilt lenen, dan kunnen we eventueel iets afspreken. (ik woon in je buurt en ken je zus)

    • @Kir
      Woehoe, een raadsel! Ik denk dat ik even niet ga mailen en nog even raden wie je bent. Tant pis voor het kleed😉
      Nee, serieus nu, t is wat is zoek, dat kleedje, maar denk je niet dat het enkele in rekstof te maken is?
      Want daar ben ik n krak in, verkeerde stof gebruiken.
      Anders wil ik het dus wel graag uitproberen, k zal je vanavond of morgen even mailen. Nog een dagje raden wie je bent!

  3. Voor Lissabon zal het te laat zijn maar als je je nog steeds aan een zomerjurk wil wagen, ‘k heb nog massa’s burda’s en knipmodes liggen met toffe modellen in (incl hemdjurk) wat je zeker in katoen kan maken…

    • Ha lotte! Thx, ik ging er mij toch niet meer aan wagen, ik heb hier een onmogelijke todo lijst die ik toch nooit afgewerkt krijg. Ik zal in winteroutfit gaan😉
      Bedankt alvast. En binnenkort eens afspreken hé!

Geef een reactie

