De wet van Murphy

Aha, het is weer bevestigd! Ik had wat deadlines deze week. Geen naailes en bergen tijd. Ik dacht me dus stevig aan het naaien te zetten. Natuurlijk voor maken voor moeder, want de deadline kwam dichterbij. En voilà, mijn trouwe Pfaff, waar ik vol lof over was, die liet me in de steek. Ik kreeg nog op de valreep 3 prutskes eruit en die stuurde ik op. Gelukkig zijn ze op tijd aangekomen.

Een tuniekje en 3 tuttenlapjes met lavendel ( super tegen verstopte neusjes)

Wat dat masjien betreft. Nu zullen we de fameuze service waar Eloleo zo hoopvol op rekent testen.
Op mijn garantiebewijs staat duidelijk 2 jaar garantie op arbeidsloon, service en alle onderdelen. Daarenboven nog een verlenging van 3 jaar op mechanische en electronische onderdelen.

Madame was daar al onderuit aan t muizen, maar ik ga no way een nieuw spoelhuis betalen.
Afwachten wat dat geven als ik volgende week mijn masjien ga ophalen.

“Hoe komt het dat dat kapot gegaan is?” vroeg Meneer.
Wel, ik denk dat het komt omdat ik een Vixike gedaan heb. Veel te veel op korte tijd. Ik maakte mijn versie van een topje dat ik ik weet niet meer waar heb opgepikt:

En een zwierrokske:

Zo, maar nu ben ik dus een weekje technisch werkloos. Enkel met een overlock kan ik niet veel uitfoeteren.
Ik heb dus pakken, bakken, bergen tijd om nog een keer schaamteloos blogs te lezen. En wat overkomt me??

Ik kreeg een award van Vixi, en dat al zowat twee maand geleden. Sorry sorry!!

Dat behoeft geen uitleg meer: 7 weetjes, here they come.

1  mijn jongste hangt nogal vast aan rituelen: bijgevolg lees ik 16x per week “Wawa eet fruit”  en zing 16 keer volgende liedjes: //Klein klein kleutertje, Twee emmertjes water halen, Moriaantje, Altijd is kortjakje ziek, k Zag twee beren, Frère Jacques, In het bos daar staat…, de koekoek roept in t woud (ken ik niet eens, maar ik zing het elke avond) en Ikkeltje Kramikkeltje//  Maar daarna slaapt ze steevast in, zonder problemen.

2 Ik droom van een echte groententuin, maar ik heb absoluut geen groene vingers. Ik ben enkel goed in onkruid kweken. Gelukkig lusten we hier netelsoep.

3 Ik had enorme konijntanden, gelukkig was dat min of meer gecorrigeerd toen mijn hond na 6 maand op mijn beugel zat te kauwen. Iedereen tevreden.

4 Ik heb geen problemen met mijn schoonmoeder, integendeel, I love her!

5 Ik lust alles, u kan me dus ook altijd uitnodigen voor een etentje, ik eet ook véél en héél graag. Wonder der natuur, een maatje 34 is me vaak te groot.

6 Daar was u zelf al achtergekomen-na punt5-, ik ben een kabouter, ik zeg altijd dat ik 1 meter 60 groot ben, maar dat is gelogen, t zijn er 2 minder.

7 Ik kan niet tegen den drank; en een echt weetje is dat er tijden waren dat ik daar héél goed tegen kon, maar de détails daarvan bespaar ik voor een volgende weetjes-opdracht.

Ik ga nu een keer goed nadenken aan wie ik de -trouwens oerlelijke sjjjt- beautiful blogger award ga doorschuiven.

U ligt nu vast te slapen.

4 Reacties op “De wet van Murphy

  1. Amai, ik ben onder den indruk

  2. Slik, een Pfaff die stuk gaat. Ik dacht dat dat onbestaande was… En maatje 34??? Mor ik ben ook wel minder dan 1m60. Oef, toch één punt van herkenning! 😉

  3. Schone creaties voor de moeders!

    Maar inderdaad, zo gaat dat, als je tijd hebt, is t machien kapot of zijn de winkels dicht.
    Courage nog, je vindt wel een ander tijdverdrijf :).

  4. Hallo,

    Ik las dat je graag “onkruid” lust. Heeft U dan al het zevenblad met geitenkaas geprobeerd. Dit gerechtje is zeer eenvoudig en lekker. Het zevenblad komt nu trouwers piepen uit de grond.

Geef een reactie

