Verkeerde keuzes

Haha, er komt een patroontje aan, want ik snak naar de zomer!! U ook waarschijnlijk?!
We hebben zondag in Leuven een stevige buit ingeslagen en nu kunnen we dus aan de slag.

Tegen eind april -wanneer we gaan puffen bij 30° – hangt de kast hier vol met vrolijke kleuren!!

En daarna stop ik met naaien.  Het is gedaan! Ik heb totaal verkeerd gekozen…Ik school me volgend jaar om tot aannamer, algemene renovatiewerken Happy en Rose!

Ik verklaar me nader. Kort dan/

Vorig jaar tovert een lieve aannemer mijn oude badkamer om tot een luxe waskamer.
Toilet eruit, veel kastjes en ipv de douche een stapel wasmasjien en droogkast.
Negen maand later trekt de de vloer krom, heb ik een pantermuur -schimmel schimmel- en blijkt na een kleine controle van mezelf, een waterdetectie-mc-gyver-man en de experts van de verzekering een kleine fout.

Meneer de aannemer had gewoon de douchebak laten staan, plank erop, gat erin en de afvoer van t wasmasjien erin. Dat roostertje van de douche was goed verstopt, achter planken, maar ook met plusjkes.

Waarschijnlijk heeft het water van 6 masjientjes de week x 6 maanden over de douchebak in de grond gegutst. 3000 Euro had dat kamertje me gekost.

Maar we zijn verzekerd neen? Ja, 2500 Euro zeggen ze daar bij KBC -de schurftige afzetters- Om alles uit te breken, te demonteren en terug op te bouwen. Teken maar madammeke, we zijn hier echt schappelijk.

Dat deed ik dus niet en vroeg bestekken.

Aannemer 1 vraagt 5800 Euro
Aannemer 2 vraagt 2000 Euro, maar vergeet hier en daar een klein postje te vermelden
Aannemer 3 vraagt 3700 Euro en bestekkosten binnen de tien dagen te betalen.

Wat kost volgens u een bestek?? 260 Euro alstublief! Nu snap ik hoe die bandiet uit Korbeek-Lo met een dikke BMW rijdt. 10 000 Bef voor 5 lijnen te typen en wat op te tellen. Vergeet de postzegel niet natuurlijk en de naft om met die dikke BMW tot hier te rijden.

Ik ga dus nu het patroon klaarmaken en als u het gebruikt, dan stuur ik u daarna ongevraagd een factuur van euh, laat ons zeggen, een kleine 10 000 frank?

Afgesproken? Teken maar snel madammeke!

3 Reacties op “Verkeerde keuzes

  1. Ge moet dat eens navragen, maar volgens mij ben je niet verplicht om zo’n bestekkosten te betalen, tenzij duidelijk op voorhand vermeld misschien. Een vriendin van mij heeft dat ook eens gehad (een bestek om het dak te repareren na een storm notabene) en heeft dat nooit betaald. In Libelle staan soms zo’n vragen aan een advocaat en ik denk daar eens gelezen te hebben (met het geval van de vriendin in het achterhoofd) dat ze dat niet kunnen verplichten tenzij je ergens getekend hebt. Ben geen expert, maar ’t gaat toch wel om heel veel geld hé…

    • ah neen, ik moet dat idd niet betalen. A: hij heeft me niks gezegd, B: ik heb niks getekend, C: hij komt aan huis en verkoop aan huis is superstreng geregeld, zelfs al had ik getekend voor een pergola van 30000 Euro. Dan heb ik nog de kans om dat kosteloos af te zeggen. Ach, mooi geprobeerd, bandiet.

  2. Jeetje, om kippenvel te krijgen van zo’n verhaal!
    Renovatiehorror noem ik dat. En ik heb er helaas ook ervaring mee.
    Ik hoop dat je een goede – lees: goedkope – oplossing vindt!

Geef een reactie

