Oproep!

Het is misschien een vreemde combinatie, maar ik heb volgende vragen:

1>>Wat is uw favoriet Tiny-verhaal/ of Tiny-plaatje?

2>>En kent u goede adresjes in Lissabon? Ik krijg hier zonet -dank u dank u dank u dank u mama-  het bericht dat ik samen met mijn mama en zus ( het was zo leuk hier) eind april 4 dagen naar Lissabon trek.

Alle tips zijn welkom!!

11 Reacties op “Oproep!

  1. van Lissabon ken ik spijtig genoeg niets, maar mijn favoriet boekje is Tiny helpt moeder of zo iets🙂

  2. Mijn favoriete boekje van Tiny is ” Tiny op de boerderij” ik vind dat zo’n schone boeken, alleen kijkt dochter van 8 er amper in(misschien vind ze de plaatjes wat te ouderwets?)

    Bij je tweede vraag kan ik je ook niet helpen.

  3. Tiny op balletles is mijn favoriet.
    Ik heb ze ondertussen bijna allemaal en met veel plezier prentjes gekeken. De verhaaltjes zijn niet altijd zo super.

  4. Tiny= zaaaaaaaaaaaaaaalig
    ik heb vroeger ‘ tiny leert zeilen’ stukgelezen…

    Anne

  5. In Lissabon:
    Koffiehuis A Brasileira
    Beroemd, stijlvol en gezellig cafe. Was de stamkroeg van Fernando Pessoa, de meest complexe dichter van Portugal. Hij staat voor het cafe in het brons vereeuwigd.

    Verder: de lift van Eifel (Elevator Santa Justa) nemen (ja, die van den toren). Dan heb je een prachtig zicht over de stad, tussen Baixa en Bairro Alto.

    Zeker Alfama-wijk doen, tram 28 nemen (ouderwetse tram met houten zitjes die je doorheen de stad meeneemt), de brug over de Taag, Belem (Torre de Belem) even buiten de stad, Castello de Sao Jorge (de vesting boven de stad), azulejo’s kijken, te veel om op te noemen eigenlijk!

  6. Tiny speelt toneel… oh wat heb ik toch heerlijk kunnen wegdromen met dat boek!!!
    Lissabon: ik zou het zelfde zeggen als jemamuse met de extra tip “Sintra” (per trein goed te doen, zalig kitschpaleis in de bergen, heerlijke pastelerias).

  7. Ik kan me niet meer herinneren welke Tiny-verhalen mijn voorkeur hadden. Mijn echtgenoot is helaas geen Tiny-fan wegens “te perfect kind”. Hij heeft enkele jaren geleden voor zijn cursus Literaire creatie zijn versie geschreven van een Tiny-verhaal: “Tiny redt de wereld”
    Hilarisch en zeer herkenbaar, de titel zegt al genoeg, vind je niet🙂

  8. Ik herinner mij die Tiny titels niet meer, maar mijn oudste leest nu Tiny op de boerderij… superleuk!

    Lissabon is fantastisch! Zoals jemamuse zegt: zeker tram 28 doen! En pasteis de belem gaan eten (in belem natuurlijk). Verder is Sintra (vlakbij Lissabon) heel erg de moeite en als het mooi weer is op het strand van Cascais gaan zonnen.
    Veel plezier!

Geef een reactie

