Is dit vintage?

Ik was gelukkig deze morgen, ze zaten in een pamperdoos. Even sloeg de angst toe, was dit een tip van mijn lief?

Maar neen, het waren 40 oude burda’s, marion’s en knipmodes uit de jaren 70, 80 en 90.

En dan zou je denken dat je daar niks mee bent, neen.
Ik kocht ze voor 9.90 Euro op ebay en ik ga er heel wat leuke modelletjes uithalen.
Jaren 50 jurkjes voor mijn zus, salopetjes voor schattige zoontjes ( die ik NOOIT ga hebben, noteer dit alvast) en wie weet maak ik voor volgende zomer wel mijn eigen seventies bikini.
Opvallend détail voor wie opgroeide in de jaren 80. Wie heeft er ook ooit ook de handenclipjes gedragen?

Iets minder vintage: de sint, maar waarschijnlijk zit die mentaal nog vast in de jaren stillekes.
Hij bracht daarom een “boebaboejetas” (bumbaboekentas) voor kleine M.
Ze gaat in januari naar school en herinnert zich nog een bumbaboekentas die ze een jaar geleden ergens in een winkel zag.
Ik heb respect voor Gert Verhulst. Er is zelden geweld te zien in de Studio 100 creaties. Maar daar houdt het bij op. Sinterklaas voelde er dus niet veel voor om 60 Euro uit te geven aan een boekentas die binnen een jaar toch niet meer cool gaat zijn.

Daarom ging hij zelf achter het naaimasjien zitten en maakte deze versie.

De biais was niet breed genoeg, de draad van slechte kwaliteit en te donker, het model is iets te groot (had beter dit gelezen)  voor een minikleuter en mankeert ruglitskes. Maar!! Kleine M is superblij. Sinterklaas dus ook, ook al is het geen vintage!

7 Reacties op “Is dit vintage?

  1. waw, dat boekentasje is echt heel goed gelukt, vind ik. Ondanks alle gebreken die je opsomt maar die ik niet zie :).

    En die doos Burda’s en zo, dat is een echte goudmijn aan creativiteit! waaw, zei ze lichtjes jaloers.

  2. De stijl uit de jaren tachtig is nu terug aan het komen :). En die bumbaloe – of hoe die clown ook heet.. – tas, vind ik supergoed gelukt!

  3. Als je die oude naaiboekjes leuk vind, moet je volgend jaar eens naar de rommelmarkt van Rijsel gaan. Begin september is het daar de grootste rommelmarkt van Europa. Ik heb daar bergen oude Burda’s ed gezien. Prachtige zaken uit de jaren 50 en 60, maar ik zag me daar niks van echt dragen. Echt hele leuke kleedjes en zo, maar zo experimenteel ben ik niet…

  4. WAUW! Voor zowel de boekentas als de boekskes!

  5. http://www.lilletourism.com/Les_grands_evenements-1-0-160-fr.html

    4 en 5 sept 2010. Kan je direct al invullen, se. De markt is wel echt veel te groot om op 1 dag te doen. Op voorhand een route uitstippelen is wel een must. Als je weet waar de gewone marktkraampjes zijn, en je mijdt die, kan je wel het grootste deel doen op een dag.

Geef een reactie

