Busy Bee

Ik heb me bezig gehouden, de pyama’s zijn klaar, 5 stuks om exact te zijn.

Ik raak voorlopig geen Nicky Velours meer aan, het is een pest. Ondanks het dubbel transport van mijn machine trekt het scheef, het is vuil en dik.
Gelukkig ook héél warm. Grote en kleine M waren dus blij.  En ik heb weer wat bijgeleerd, want een goede oefening is het wel/

En nadien zijn kleedjes en tunnelrokjes piece of cake:

Het model komt uit de nieuwste Burdaspecial en valt echt mooi.

De tunnelrokjes zijn mijn favoriet. Voor de meisjes maak ik ze van restjes en ze zitten altijd lekker.

Misschien tijd voor een tutorial?

11 Reacties op “Busy Bee

  1. Sjiek! Mooie kleuren ook!
    En dat met je gewone naaimachine? Ik heb ook nog heel wat nicky liggen, heerlijk zacht maar niet zo tof om mee te naaien

    • ja meisjesmama, met een gewone machine. Ik heb al wat met een overlock gewerkt, maar dat inrijgen is niets voor mij.
      Ik ben een echte beginner, ik probeer dus nu gewoon het maximale uit mijn gewone machine te halen. En dat lukt aardig.
      Het patroon van de pyama’s is echt een aanrader.

  2. wat mooi allemaal! Zeker een tutorial maken voor de beginnertjes onder ons.

  3. Nicky velours is idd moeilijk!! Trekt helemaal in punten en je hebt precies altijd stof te veel, ale, ik toch :-)!
    Dat kleedje is heel mooi, ook het stofje, en ME LOVE tutorials, dus leef je maar uit!!

  4. Misschien dat ik na een tutorial dan echt, toch een keer, misschien heel snel eens, ook ga beginnen met naaien 🙂

  5. Hey Happy en rose, ik heb je een award gegeven, kijk maar op mijn blog!

  6. Aha, ik ben dus niet de enige die met nicky velours heeft zitten prutsen ;-). Hoe heerlijk zacht en warm het ook is, voor mij ook even niet meer.
    Maar het resultaat is wel zeer mooi. Ik ben ook wel geïnteresseerd in die tutorial van de tunnelrok.

Geef een reactie

