kabbel kabbel: mama’s en schoonmoeders

30

30

Ik werd zopas 30: en neen, ik heb er geen last van. Het was gewoon gezellig: mijn mama -de schat- gaf me haar naaimachine, bijna nieuw. Ze had er een goed excuus voor: zo kon zij een nieuwe kopen. Mijn ogen worden zo slecht, ik moet er echt waar een hebben met een automatische draadinrijger (volgens mij verzinde ze het ter plekke)

Mijn schoonmoeder deed me dan weer huilen. Ik kreeg een zilveren hanger van Joz. De Loose, een kunstenaar. Niet speciaal, dat dacht u maar. Deze hanger kreeg ze op de dag dat mijn lief geboren werd. Alstublief, dat vind ik dus leuk!

Een gewone verjaardag dus, met mooie cadeaus. Maar zo gewoon dat ik op mijn eigen feestje lekker in slaap viel bij de jongste in bed en pas wakker werd voor de taart.

En ondertussen kabbelt het leven gewoon verder, alsof  ik nog 29 ben. En wat doet een mens zoal?

alledaags

Het leven van alle dag

– appelmoes maken van echte appels.

– kappertje spelen

– aftellen tot mijn zusje terug is van ghana

– dictee oefenen

-en kappertje spelen…

 

Kleine achtergrondinfo:

– ik wilde altijd al kapper worden. mijn dromen komen uit. Onze trouwe hond ruift nooit, maar dat haar die wol blijft dus hangen en vilt samen bij het minste contact met water; ik ben dus gemakkelijk een uur of twee zoet met knippen, borstelen, wassen én fohnen.  Onze dochter heb ik minder werk aan, t moet snel gebeuren met een scheve frou als resultaat.

-mijn zus is maar 2 weken weg, maar in 2012 vertrekt ze samen met haar lief voor een jaar, met een prachtige witte defender die ze nu al kochtten. Ze leren Swahili en t lief studeert mechanica. Ik wil er nog niet aan denken en ben daarom heel blij als ze terug in het land is na een afrika trip.

Zo, weer blij om dit met u gedeeld te hebben, ik doe rustig verder en werk rustig mijn toedoe-lijstjes af. Kabbel kabbel en voor ik het weet ben ik er 40!

Geef een reactie

