pluisjes en pensen

Het prinsessenkleed werd een top en rok wegens te veel pluisjes.
De stof was een nachtmerrie; we waren te laat voor het feestje
(dus ook geen foto van de creatie, enkel van de stofjes)

Rafelstofjes

Rafelstofjes

Maar, een kinderhand is gauw gevuld en de jarige was gelukkig.

Moraal van het verhaal, haast en spoed is zelden goed.Ik was veel te laat begonnen.

In het begin van de week had ik wel geduld. En dat loont dus: kleedjes en rokjes met  stofjes gekocht op het stoffenspektakel. (Volgende week mechelen hmm)

rokjesGisteren was dus een haastdag, te laat op het feestje, te laat aan de crèche en op het nippertje bij de beenhouwer om toch nog iets eetbaar in huis te halen.
Ik probeer zoveel mogelijk bij de lokale handelaar te kopen en dat werd gisteren beloond. De kindjes moesten dringend een plasje doen (van het gehaast natuurlijk) en “Bertrand le boucher” vond dat dat wel even op zijn toilet kon.
Dat bevond zich in de keuken van de beenhouwerij en daar kregen de meisjes een privé-demonstratie pensen draaien.
Als je weet dat mijn dames gek zijn op de lokale specialiteit: “boudain aux choux” dan kan je je de lach op hun gezicht wel voorstellen. En kers op de taart! Een versgekookte pens met kool voor elk kindje.

3 Reacties op “pluisjes en pensen

  1. Mooi gedaan, en hier zit blijkbaar iemand met dezelfde smaak in stofjes :-)!

  2. Inderdaad, het onderste stofke heb ik ook gekocht. Ik vind uw creaties wel echt super.
    Ik ben van plan om een rok voor mezelf met dat stofke te maken.

    • T is een heel gemakkelijk om te verwerken. Ben nu al aan pyama 4 in Nicky Velours en dat is een regelrechte pest.
      Maar gelukkig lekker warm.

      6 of 7 december is het stoffenspectakel in namen en dan is het naar het schijnt heel erg de moeite, dan is het “solden”.

      Ben benieuwd naar je rokje, succes!

Geef een reactie

